BILA HATI KATA CINTA


YA ALLAH
jika aku jatuh CINTA
CINTAkanlah aku pada seseorang yang melabuhkan CINTAnya padaMU untuk menCINTAIMU...

"Hawa diciptakan dari tulang rusuk Adam, bukan dari kepalanya utk dijadikan atasnya, bukan dari kakinya untuk dijadikan alasannya. Melainkan dari sisinya untuk dijadikan teman hidupnya. Dekat pada lengan untuk dilinduginya & dekat di hati untuk mencintai.."

Thursday, December 16, 2010

SEHARI BERSAMA TITISAN AIR JERNIH 'ITU'



salam buat semua. semoga anda yang sudi membaca blog ni berada dlm keadaan yang membahagiakan. anda bahagia, insya-allah saya akan turut bahagia. TERIMA KASIH kerana tak jemu2 sudi membuka dan masih setia membaca nurkilan yang sedih buat kesekian kalinya. bukan pinta saya untuk menceritakannya. namun hati yang tak tenang telah terpanggil utk membuka lembaran buat kali ini. entah mengapa perasaan itu hadir lagi... mungkin dengan berkongsi dengan seseorang (atau lappy nie pun) dah buat perasan saya ini sedikit terubat dengan kesedihan yang menimpa. tidak tahu apa puncanya. namun kehidupan ini seringkali menguji. 

ALHAMDULILLAH!.. bukan suka kerana mendapat kesedihan ini namun dalam tak sedar sebenarnya ujian dan dugaan ini adalah membuka mata saya selangkah mendekati ALLAH.. mengapa?? kerana.. tanpa ujian mana mungkin kita akan masuk syurga walaupun saya bukanlah manusia yang sempurna. 

masalah yang timbul bukanlah terlalu besar sehinggakan tiada jalan penyelesaian... namun keadaan memaksa bila masing2 dalam emosi yang terganggu.. (MARAH!).. sukar untuk menceritakan.. terlalu payah, mungkin skali lagi akan terbenam air mata itu di kelopak mata saya bila menceritakan. x mengapalah biarlah ia menjadi rahsia tersendiri.. siapakah gerangannya, asal usulnya tak perlu di ungkitkan.. kerana dia adalah dari keturunan yang baik2.. dan yang datang dan pergi itu adalah semuanya datang dari ALLAH yang menciptakannya... mungkin perihal dan keadaan yang memaksa!  membuatkan dia cukup berubah menjadi insan yang lepas laku... pasal 'dia' yang bikin saya sedih saya doakan dia akan berubah dan mentaati kedua org tuanya.. ingin skali saya laungkan padanya 'SYURGA ITU DI BAWAH TELAPAK KAKI IBU'.. namun apelah daya saya. saya bukan siapa2 padanya. saya hanya manusia yang bukan sekadar orang.. Mungkin suatu saat nanti dia akan mengerti bilamana dia sendiri akan dikahwini dan menjadi seorang ibu. (YEA, saya tak lupa, saya sendiri mengingati tentang itu..panjang umo ada jodoh. telah tersurat mengikut kehendakNYA saya juga akan menjadi seorang ibu..) mana mungkin saya mengkhianati perjanjian tuhan perintahkan pada saya...
 -alhamdulillah. saya masih berada dalam keadaan sedar- O_^


OK, lupekan seketika tentang airmata itu. yang pergi tetap pergi .. dan yang datang sama2 kita doakan smoga semuanya dalam rahmat dan hikmah yang kita harapkan.. ada teman ni tak rugi. saya sanjung kalian penuh keikhlasan.. kata2 semangat sentiasa mengiringi. 

kata ixa: (kawan baik saya) 'sabar,bangkit & bertahanlah'.. 
kata is: (guru motiwasi saya.haha -olok2 je!) yang lepas jangan dikenang2kan. pikir ke hadapan.. :) 
kata fia: (teman susah/senang) ada hikmah di sebaliknya. saya sayang awk. x suke tgk awk sedih.
kata teman2 di 'FB' : never give up! x perlu sedih2 ! bersabarlah! awk sdih saya pun sedih! & bermacam2 lagilah yang mereka share di peti masuk tu..
thanx to all... kerana tanpa anda tak mungkin saya akan terus bertahan sampai ke saat ini. dah pelbagai saya lalui. sakit di bedah skali pun saya pernah lalui. cuma bila hati tersentuh mulalah bermacam ragam yang di pertontonkan..---> saja nak ambik perhatian kot. haha.. ( anak manja ker saya ni?? ) yang pasti itu bukan soalnya. hati & perasaan jangan di ambil mudah.. kay!


>>>>Nak tau!! (mata saya dalam mood bengkak skrg ni) x percaya? buat2 jela percaya. haha... 


AIRMATA memang memberikan ketenangan. hikmahnya x siapa yang tau. tapi bagi saya selagi saya x menangis, selagi itulah hati saya x puas! indahnya setitis air jernih itu. segala-galanya memberi maksud yang amat tersirat bagi yang mengerti :)


HARGAILAH KEBAHAGIAN DAN SAAT KECERIAAN ITU KERANA KITA SENDIRI TIDAK TAHU BILA PULA HARI TERBAIK ITU TIBA & HADIRNYA AIRMATA ITU KAPANKAH MASANYA....

-Mimie- 

3 comments:

  1. huyoo..i dpt title cikgu motivasi tu..haha.airmata tu bagus act..ade orang pernah ckp kat i airmata tu bagus dikeluarkan sebulan sekali untuk mendapatkan mata yg sihat..betul atau tak wallahhuallam..perasaan jgn kita biarkan terpendam..sbb nanti dia bole effect dkat hati..dats y bole jd pedih hati..sedey itu biase,sebab kita semua punya rasa masing2..so,sedey adalah salah satu rasa itu..sekarang mungkin kamu akan sedih..tapi satu hari nanti mungkin kamu akan ketawa mengenangnya..hehe..ingat,kalo nak nangis standbye baldi di tepi lappy k..haha..

    ReplyDelete
  2. ok, so utk bulan nie mata saya sihat lah ya :) hehe. bgs jugak tu...
    hehe.. stndby baldi?? belum ckup bnyak baldi kat rmh saya. haha.. kena cari seseorg la yang bole hapus airmata nie. haahaa..
    k, thnx for ur cmment .... ---> ingt sampai bila2 nie. kikikiki

    ReplyDelete
  3. ok..gud..yg ptg hujung bulan i dapat gaji tau..letih ni nak pikir how to motivate u..haha..nanti dah jumpe org yg bole hapuskan airmata tu...jgn lupe i pulak k..

    ReplyDelete